Akcja rekomendacja

Włączamy się do ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej #ZdrowiePotrzebujeRuchu stworzonej przez Federację Pracodawców Fitness
Ma ona na celu zwiększenie świadomości Polaków w zakresie prozdrowotnych korzyści płynących z fizycznej aktywności w trakcie i po pandemii COVID-19.

Z tej okazji organizujemy aktywną sobotę RAZEM
Klubowiczu, przyjdź tego dnia z kimś, kto powinien Twoim zdaniem zacząć ćwiczyć.
Osoba ta otrzyma TYDZIEŃ PRÓBNY w naszym klubie, a Ty zyskujesz wejście na hotelowy basen.

Zdrowie Potrzebuje Ruchu! Podaruj je bliskim 🙂

Partnerzy akcji:

@branzafitness_com
@polski_fitness.tv
@ministerstwosportu

https://pacjent.gov.pl/aktualnosci/ruszaj-sie-zdrowe

Dzień Kultury Fizycznej

22 czerwca obchodzimy Dzień Kultury Fizycznej
Nasza trenerka Dominika przygotowała z tej okazji krótki tekst dotyczący zagadnienia kultury fizycznej 🙂


Czym tak na prawdę jest kultura fizyczna?
Kultura fizyczna są to konkretne wartości, działania, zwyczaje, które osoba  podejmuje w celu osiągnięcia właściwego rozwoju psychofizycznego. Doskonalenie sprawności  fizycznej.

Co tworzy kulturę fizyczną:
– Sport wyczynowy
– Wychowanie fizyczne
– Rehabilitacja ruchowa
– Rekreacja  ruchowa

Dlaczego przypominamy o tym dniu?
Ponieważ chcemy uświadomi jak ważna  w tych czasach  jest aktywności fizyczna!

– Ruch pomaga niwelować stres – podczas aktywności fizycznej nasz organizm wytwarza serotoninę inaczej hormon szczęścia, który pomaga nam w odprężeniu się. Podczas wysiłku fizycznego jesteśmy w stanie spędzić czas sam ze sobą, poukładać niektóre sprawy i wrócić z podwojoną siłą.

-Odporność! – tutaj się zatrzymamy. Obecna sytuacja czyli obecność COVID-19 zmniejszyła naszą aktywność fizyczną w ciągu dnia, uniemożliwiając ćwiczenia poza domem, czy przemieszczanie się (z domu do pracy, co dla niektórych JUŻ TO  było aktywnością w ciągu dnia)

Tedros Adhanom Ghebreyesus, dyrektor generalny WHO zalecał minimum 30 minut ćwiczeń dziennie dla osoby dorosłej i minimum 60 minut dzieciom. Dlaczego? Ponieważ przy regularnych ćwiczeniach sprawnie funkcjonuje nasz układ odpornościowy i krwionośny, ulega zmianie oraz polepszeniu wydolność naszego organizmu, poprawia się nasz stan zdrowia psychicznego, dotleniamy mózg.

To właśnie ruch jest w stanie zastąpić nam leki, ale odwrotnie niestety już tak to nie działa.
Badania wykazały, że ćwiczenia fizyczne mogą wpływać na układ odpornościowy organizmu!
Aerobowa, czyli tlenowa aktywność fizyczna zwiększa efektywność pracy naszego układu oddechowego oraz krążenia.
Dzięki regularniej aktywności, nasz organizm również w spoczynku jest w stanie lepiej funkcjonować i radzić sobie z infekcjami. Z wielu statystyk wynika, że osoby aktywne fizycznie przechodziły wirusy łagodniej lub w ogóle nie zachorowały.
                             
WŁAŚNIE DLATEGO TE ARGUMENTY POWINNY W WIĘKSZYM STOPNIU ZMOBILIZOWAĆ SPOŁECZEŃSTWO DO DBANIA O ZDROWIE I DOBRE SAMOPOCZUCIE ORAZ DO AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ.
                             

Efektem uboczym uprawiania aktywności fizycznej jest oczywiście:

– Zmniejszenie  ryzyka zawału serca
– Redukcja nadmiernej tkanki tłuszczowej
– Przyrost  masy mięśniowej
– Korzystny  wpływ na układ oddechowy, ruchowy i krwionośny
– Zmniejszenie ryzyka zachorowań
– Ciśnienie krwi ulega obniżeniu
– Poprawia się nasza wydolność
– Zwiększamy siłę naszych mięśni
– Polepszenie koncentracji oraz pamięci
– Poprawa jakości snu
– Podwyższenie samooceny
– Odskocznia od codzienności

Źródła:

http://www.csir.pk.edu.pl/aktywnosc-fizyczna-w-czasie-epidemii-koronawirusa/

https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/kultura-fizyczna;3928893.html
E.Chodakowska „Uniwersalny trening personalny”, wyd. K.E LIBER, Warszawa 2015, s.9-10.

Aktywność fizyczna w czasie epidemii koronawirusa – Centrum Sportu i Rekreacji PK
csir.pk.edu.pl

Zasady bezpieczeństwa dotyczące zajęć grupowych

Ze względu na duże sale nie mamy większych ograniczeń odnośnie uczestników zajęć. Jeśli na jakiejś godzinie mamy już pełną listę,to w grafiku na stronie pojawi się dopisek „BRAK MIEJSC”
Jeśli go nie ma, to śmiało zapraszamy!

Pamiętajmy o nowych zasadach, które wprowadziliśmy w trosce o bezpieczeństwo klubowiczów oraz naszych pracowników:

http://formownia.com.pl/…/2020/06/bezpiecznie-w-formowni.pdf

  • zachęcamy do używania własnych mat (klubowe dezynfekujemy po każdym użyciu)
  •  zaleca się zasłanianie ust i nosa w recepcji oraz szatni (ćwiczymy bez maseczek)
  • zajęcia, które następują po sobie zostają skrócone o czas dezynfekcji sprzętu i wyjścia z sali (około 15min). Unikamy gromadzenia się przed salami
  • część sprzętu na salach zostało chwilowo wyłączonym z użytku (np. kocebiak jogi)
    jeśli odczuwamy niepokojące dolegliwości, nie przychodzimy na trening

#BezpiecznieWFormownia

W związku z otwarciem 6 czerwca i sytuacją związaną z COVID-19 wprowadzamy nowy regulamin o bezpiecznym korzystaniu z Formowni oraz sprzętu do ćwiczeń. Zasady te będą funkcjonować do odwołania.

Osoby, które rozpoznały u siebie niepokojące objawy proszone są o postępowanie według wytycznych GIS https://gis.gov.pl/.

 

6 urodziny klubu i ponowne otwarcie!

Dokładnie 1 czerwca odbyły się pierwsze treningi w Formowni
To był dla nas ważny dzień i chętnie go wspominamy .

Dziękujemy za zaufanie, litry wylanego na salach potu, kilogramy zjedzonego białka i miliony wymienionych uśmiechów 🙂
Jesteśmy wdzięczni całemu zespołowi Formowni za zaangażowanie i tworzenie tego wspaniałego miejsca (oni czasami naprawdę stają na głowie, żeby realizować zamierzone plany).

Dzisiaj (ze względu na obecną sytuację) czujemy się podobnie- jakbyśmy kolejny raz planowali otwiercie klubu.

Pracujemy intensywnie, żeby w sobotę 6 czerwca przywitać Was ponownie w miejscu bezpiecznym i dostosowanym do wytycznych. Codziennie będziemy publikować najnowsze ustalenia i prosimy o cierpliwość.
Na pewno w sobotę od godziny 8:00 zapraszamy na trening, a o 9:00 na pierwsze zajęcia 🙂

https://www.facebook.com/pg/formownia/photos/?tab=album&album_id=408678049274347

Zajęcia online

Dbaj o siebie nawet w czasach braku dostępu do klubu! Ćwicz z nami podczas transmisji na żywo.
Nasi trenerzy zaplanowalo codzienną dawkę aktywności.
Różne formy zajęć, bez sportowego sprzętu, które wykona każdy. Również specjalne zajęcia tylko dla mężczyzn.
Czekamy na Ciebie!

https://www.facebook.com/events/953634605051304/?notif_t=plan_reminder&notif_id=1585562327276371

Klub zamknięty do odwołania

Drodzy klubowicze, w związku z obecną sytuacją chcemy przekazać ważny komunikat. Przestrzegając rekomendacji służb sanitarnych dotyczących ograniczenia kontaktów z innymi ludźmi i unikania przebywania w miejscach publicznych postanawiamy zamknąć Formownię od dnia 14.03.2020 do odwołania.

 

Nie jest do dla nas łatwa decyzja i działamy wyłącznie w trosce o bezpieczeństwo naszych klubowiczów oraz pracowników.

 

Karnety oczywiście zostaną wydłużone o okres zamknięcia klubu.

 

Sytuacja dynamicznie się zmienia. Szczegółowe informacje odnośnie powrotu do normalnego funkcjonowania klubu będziemy regularnie publikować na naszej stronie, Facebooku i Instagramie. W razie pytań zostajemy pod telefonem 690 490 434.

 

Uważajcie na siebie, bo zdrowie jest najważniejsze!

 

Oczywiście zadbamy o odpowiednią dawkę ćwiczeń i właśnie zaplanowaliśmy dla Was treningi online 🙂 Podajemy szczegółowy harmonogram zajęć na przyszły tydzień, które przygotowali nasi trenerzy. Wystarczy wejść na nasz profil na Facebooku o wyznaczonej godzinie.

 

Plan zajęć online:

 

16.03 Poniedziałek godz.18:00 TRENING SPALAJĄCY z Mateuszem

 

17.03 Wtorek godz. 17:00 CROSS FORMA z Piotrkiem

 

godz. 18:00 MĘSKA SYLWETKA z Pawłem (potrzebne 2 x zgrzewki wody 1,5l)

 

18.03 Środa godz. 17:00 MOCNE POŚLADKI z Dominiką

 

19.03 Czwartek godz. 17:00 STRETCHING z Angeliką (potrzebny pasek, np. od spodni)

 

godz. 18:00 MĘSKA SYLWETKA z Pawłem (potrzebne 2 x zgrzewki wody 1,5l)

 

20.03 Piątek godz. 18:00 PŁASKI BRZUCH z Anitą (butelka wody 1,5l i mały ręcznik)

 

Osoby współpracujące indywidualnie z trenerami proszone są o kontakt bezpośrednio z nimi – też mamy rozwiązanie 😉

 

Życzymy dużo zdrowia i uważajcie na siebie!